Dunabogdányi  Általános Iskola 

és Alapfokú Művészeti Iskola

MENÜ

Közzétételi lista 2024/2025. tanév

A 229/2012. (VIII. 28.) Kormányendelet 23.§-a előírja az iskolák számára, hogy működésükkel kapcsolatban az alábbi adatokat kell nyilvánosságra hozniuk.
frissítve: 2024. szeptember 1.

Általános iskola Zeneiskola

Általános iskola

1. Felvételi lehetőségekről szóló tájékoztató

 Iskolánkban nincs felvételi.

2. Beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma

A beiratkozás időpontja 2025. április 10-11.
Az engedélyezett első évfolyamos osztályok számát a beiratkozás utána Váci Tankerület igazgatója hagyja jóvá!

A 2024/2025. tanévben az engedélyezett osztályok száma az általános iskolában összesen 15.

3. Intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb fizetési kötelezettség jogcíme, mértéke, adható kedvezmények, ezek jogosultsági, igénylési feltételei

Fizetési kötelezettség csak a zeneiskolában van.

4. Vizsgálatok (fenntartói, Állami Számvevőszéki, stb.)megállapításai

Az elmúlt 5 évben nem volt ilyen.

5. A nyitvatartás rendje, az éves munkaterv alapján a tervezett jelentősebb események

Az intézmény reggel 7:00-este 19:00 óráig van nyitva.

Az oktatás 8:00 órától a csengetési rend szerint folytatódik. A napközis foglalkozások a délelőtti órákhoz kapcsolódva 16:00-ig tartanak. 17:00 óráig ügyelet tartunk.

6. A pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai

Az általános iskolában 2023-ban és a zeneiskola intézményegységben is 2018-ban volt intézményi tanfelügyelet, melyet megelőzött az intézményi önértékelés. A szakmai ellenpőrzés dokumentumai a dokumentumok menüpontban olvashatóak.

7. Szervezeti és működési szabályzat, pedagógiai program és a házirend >>>letöltés

8. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához

 

Tanár

Végzettség

Végzettség szintje

Milyen tárgyat tanít

1.

Tanító, tanár

testnevelés, úszásoktató

főiskola

testnevelés tanár, úszás, osztályfőnök

2.

Tanító

tanító, nemzetiségi német műveltségi terület

főiskola

nemzetiségi német nyelv és népismeret, osztáyfőnök

3.

Tanító

tanító, magyar műveltség terület

főiskola

osztályfőnök

4.

Tanító

tanító, magyar műveltségterület, gyógypedagógus-logopédus

főiskola

osztályfőnök, napközi

5.

Tanító

 

tanító, orosz műveltségterület

főiskola

napközi

6.

Tanító

német nemzetiségi tanító

főiskola

nemzetiségi német nyelvés népismeret, osztályfőnök

7.

Tanító

tanító, matematika műveltségterület

főiskola

osztályfőnök

8.

Tanító

tanító

főiskola

napközi

9.

Tanító

tanító, testnevelés műveltségterület

főiskola

osztályfőnök, napközi

10.

Tanító

tanító, vizuális nevelés műveltségterület

főiskola

napközi

11.

Tanító

tanító testnevelés műveltség terület 

főiskola

osztályfőnök

12.

Tanító

tanító, matematika műveltségterület

főiskola

matematika, napközi

13.

Tanító

tanító, magyar nyelv és irodalom  műveltségterület

 főiskola

 napközi

14.

Tanító

tanító, informatika speciális kollégium, gyógypedagógus, pszichopedagógus, természetismeret

főiskola

osztályfőnök, informatika, természetismeret

15.

Tanító

tanító, technika szakkollégium

főiskola

napközi

16.

Tanító

tanító, fejlesztő pedagógus

főiskola

fejlesztés

17.

Tanár

testnevelés, földrajz szakos tanár, közoktatási vezető

főiskola

földrajz, testnevelés 

18.

Tanár

német szakos tanár, közoktatási vezető

egyetem

nemzetiségi német nyelv, népismeret

19.

Tanár

biológia , kémia szakos tanár

főiskola

osztályfőnök, biológia, kémia, néptánc

20.

Tanár

oboatanár, szakvizsgázott pedagógus: közoktatási vezető

főiskola

ének (áttanító)

21.

Tanár

német szakos tanár

egyetem

nemzetiségi német nyelv, népismeret

22.

Tanár

német szakos tanár

főiskola

osztályfőnök, nemzetiségi német nyelv, népismeret

23.

Tanár

angol-német szakos tanár

egyetem

nemzetiségi német nyelv, népismeret, osztályfőnök

24.

Tanító, tanár

tanító,
okleveles angoltanár,
közoktatási vezető, mesterpedagógus

egyetem

angol

25.

Tanár

okleveles matematika szakos tanár

egyetem

osztályfőnök, matematika, tanulószoba

26.

Tanár

történelem szakos tanár

egyetem

történelem, honismeret, osztályfőnök

27.

Tanár

orosz-angol szakos tanár

főiskola

angol

28.

Tanár

angol szakos tanár

főiskola

angol

29.

Tanár

testnevelés szakos tanár

főiskola

testnevelés, tanulószoba

30.

Tanár

magyar nyelv és irodalom, történelem szakos tanár

főiskola

magyar nyelv és irodalom, történelem

31.

Tanár

okleveles matematika, fizika és testnevelés szakos tanár

egyetem

fizika, matematika, tanulószoba

32.

Tanár

német-francia szakos tanár

egyetem

nemzetiségi német nyelv és népismeret, tanulószoba

33.

Tanár

földrajz, rajz szakos tanár

főiskola

rajz, tanulószoba

34.

Tanár

magyar nyelv és irodalom szakos tanár

főiskola

magyar nyelv és irodalom, tanulószoba

35.

Tanár

okleveles nemzetiségi német nyelvtanár

egyetem

nemzetiségi német nyelv, népismeret, napközi

36.

Tanár

okleveles fuvolaművész

egyetem

ének (áttanító)

37.

Gyógypedagógus

gyógypedagógus

főiskola

fejlesztés

38.

Gyógypedagógus

gyógypedagógus, logopédus

főiskola

logopédiai fejlesztés

39.

Pszichológus

pszichológus

egyetem

pszichológus

 

9. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége

 

Feladatkör

Végzettség

Szakképzettség

1.

Iskolatitkár

Középfokú

Érettségi

3.

Pedagógiai asszisztens

középfokú

Érettségi

 10. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve

 11. A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatai

 

Tanév

Érkezett

Távozott

Évfolyamot ismételt

Előző tanév végén

Év közben

Év közben


Előző tanév végén

Szülő kérésére

Évismétlésre bukott

2023/2024

10  - 4 1

 -

2022/2023

6 - - 3 -

-

2021/2022

- 14 - 4 - -

2020/2021

 - 14   -

2019/2020

15 - - 12 2 -

2018/2019

9 - - 6 - -

2017/2018

17 5 2 3 1 -

2016/2017

4 3 - 1 - -

2015/2016

- 1 3 1 - 1

2014/2015

-

2

1

3

-

-

2013/2014

1

2

1

-

-

2

2012/2013

2

-

1

4

1

1

2011/2012

5

1

2

5

1

2

2010/2011

5

2

5

4

1

1

2009/2010

5

1

3

3

-

1

2008/2009

2

2

3

4

2

-

2007/2008

3

3

13

6

1

-

12. Középiskolában az érettségi vizsgák átlageredményei

13. A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségei

Sportfoglalkozások

Foglalkozás megnevezése

Pedagógus

Napközis időben udvari játék

 Napközis nevelők

Gyógyúszás

Tárnok Erna 

Gyógytestnevelés

Tárnok Erna

Iskolai sportkör

Verbói Zoltán

Szakkörök

Foglalkozás megnevezése

Pedagógus

Matematika felvételi előkészítő

Orémusz Szilvia

Magyar felvételi előkészítő

Székelyhidi-Csáforda Mónika, Tajtiné Rigó Judit

Kézműves szakkör

Knáb Lászlóné

Korrepetálás

Korrepetálásra a tanulószobán, illetve a pedagógusok által egyénileg meghirdetett időpontokban van lehetőség.

 

14. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai

(Pedagógiai Program 35. fejezet)

Az írásbeli és szóbeli beszámoltatás célja

  • Folyamatos munkára készteti a tanulókat
  • Folyamatos visszajelzést ad a tanárnak az egyes tanulók, illetve az egész osztály adott anyagrészből elért tudásszintjéről
  • A tanulók reális önértékelésének, következésképpen a reális pályaválasztáshoz vezető út megtalálásának eszköze.

Az írásbeli és szóbeli beszámoltatás alapelvei

  • Folyamatosság, rendszeresség
  • Korrektség
  • Igényesség

Az írásbeli beszámoltatások formái

  • év eleji felmérő,
  • témazáró dolgozat: egy-egy témakör lezárása után írott dolgozat, a tanulókat felkészítjük rá.
  • részdolgozat: a témakör egy részéből íratott számonkérés. A tanulót az előző órán tájékoztatjuk róla
  • röpdolgozat: az előző órai anyag írásbeli számonkérése
  • házi dolgozat: főleg felső tagozaton egy téma önálló feldolgozása, könyvtári kutatómunkával, ill. bármilyen segítség igénybevételével
  • tanulói produktum (pl. rajz, technika órán előállított tárgy)

Az írásbeli házi feladat ellenőrzése

  • közvetett módon: a gyermek önellenőrzésével, tanulópárokkal, felelőssel
  • közvetlenül: a tanár ellenőrzésével

A füzetek, jegyzetek ellenőrzése: a szaktanár felső tagozaton minimum félévente egyszer ellenőrzi a tanulók füzeteit. Alsóban az osztálytanító havonta egy alkalommal valamely tantárgyét.

Az írásbeli és szóbeli beszámoltatások rendje

  • Az előző óra anyaga bármilyen formában, bejelentés nélkül számon kérhető.
  • Minden egyéb számonkérés módjáról, idejéről és témájáról a tanulót előre tájékoztatjuk.
  • Az írásbeli dolgozatokat a tanár kézjegyével látja el.
  • A házi feladatok, füzetek, jegyzetek minőségi ellenőrzését is a tanár aláírása jelzi.
  • A házi feladatokat javítani kell. A házi feladat az órán feladott anyag gyakorlása, ezért nem osztályozható. A hiányzó házi feladatok a tanulók szorgalmi jegyében tükröződjenek, ne a tantárgyi értékelésben.
  • Az írásbeli munkák kiosztási határideje nem lehet több két hétnél. Az értékelt, javított írásbeli munkák kiosztása után a tanulók szembesüljenek teljesítményükkel.
  • Az iskolában írt dolgozatokat, témazáró feladatlapokat a szülők megtekinthetik az iskolában. A témazáró feladatlapokat a tanítók, szaktanárok a tanév végéig megőrzik.
  • Magántanuló esetén az ellenőrzés módszerei a konzultáció és a vizsgáztatás.

Az írásbeli munkák értékelése

A témazáró, félévi és év végi dolgozatok esetén az alábbi százalékos értékelést alkalmazzuk alsó és felső tagozaton egyaránt:

 

100 % - 91 %

5 (jeles)

90 % - 75 %

4 (jó)

74 % - 51 %

3 (közepes)

50 % - 30 %

2 (elégséges)

  30 % alatt

1 (elégtelen)

                                                          

Tantárgyanként és a számonkérés fajtájától függően a tartományok változhatnak, de ebben az esetben a pedagógus kötelezettsége, hogy az értékelési szempontokat a tanulókkal ismertesse.

A „központi felméréseket” az ajánlott értékeléssel végezzük. Az egyéni értékelési, pontozási rendszerét a pedagógusok minden év első szülői értekezletén közlik a szülőkkel, az első tanítási napon a tanulókkal.

 

Az írásbeli beszámoltatás korlátai

  • Egy héttel a témazáró dolgozatok megírása előtt a pedagógus a naplóban jelzi a dolgozat megírásának időpontját.
  • Napi két témazáró dolgozat megíratásánál többel a tanulók nem terhelhetők.

Az írásbeli beszámoltatásnak a tanulók tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya

Az írásbeli munkák súlyozása a pedagógiai program 28.2.5 pontjában ismertetettek alapján működik.

 

Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai

Az otthoni felkészülés a tanulási folyamat elengedhetetlen része. Legfontosabb jellemzője a rendszeresség, az alaposság, a céltudatosság kell, hogy legyen. Az ezzel kapcsolatos nevelési feladat annak elérése, hogy diákjaink belássák ennek igazságát, és törekedjenek minél teljesebb elérésére.

Célja a tanulók leterheltségének csökkentése, az iskolán kívüli felkészülési kötelezettség szabályozása.

Az otthoni felkészülés szerepe:

  • A tanóránkon tanult ismeretek újra feldolgozása, rögzítése, elmélyítése, azok gyakorlatban való alkalmazása.
  • A következő tananyagegység vagy tanóra előkészítése.
  • Az összefüggések felismerésének gyakorlása.
  • A problémamegoldó készség fejlesztése, az ellenőrzés, valamint a saját teljesítmény- és tudásszint reális mérési igényének kialakítása.
  • Felkészülés a tanórai számonkérés, a tudásszint mérés különböző formáira.
  • Az önálló ismeretszerzés és alkalmazás készségének kialakítása tanulóinknál.

A feladatok meghatározásánál figyelembe kell venni:

  • a tanulók életkori sajátosságait, értelmi képességeit, adottságait, optimális terhelhetőségét
  • napi órarendjét, napi és heti terhelését
  • hogy a tanuló önállóan tudja megoldani a feladatot, a feladat se túl könnyű, se túl nehéz ne legyen

Az otthoni felkészülés elvei:

  • Írásbeli és szóbeli házi feladat csak a tanórán megtanított anyagból adható, ill. adható a következő óra előkészítésére.
  • Érdemjegyre történő számonkérés csak abból a tananyagból történhet, amelyet az előző órán a szaktanár megtanított.
  • A házi feladat mennyiségének és minőségének figyelembe kell vennie a tanulók életkori sajátosságait.
  • A házi feladat legyen a differenciálás eszköze mind mennyiségi mind nehézségi szempontból. A házi feladat legyen érdekes, motiváló és gyakoroltató.
  • Minden óra elején történjen meg a házi feladat ellenőrzése. Szorgalmi feladat bármely tantárgyból adható. Értékelése csak pozitív jellegű lehet.
  • A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.

Az otthoni felkészülés korlátai:

  • Az órarend összeállításánál lehetőség szerint ügyelünk arra, hogy alsó tagozaton 3, felső tagozaton 4 óránál több, szóbeli felkészülést igénylő tantárgy ne kerüljön egy napra.
  • Lehetőség szerint kerülni kell az olyan órarendet az alsó tagozaton, amelyben napi kettőnél több írásbeli felkészülést igénylő óra van.
  • A hét első napjára csak annyi írásbeli házi feladatot adunk, amennyi feltétlenül szükséges a gyakorlásra.
  • Hosszabb, könyv nélkül megtanulandó verset, memoritert nem adunk fel egyik tanóráról a másikra.
  • Csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes. (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére, megtanulására mindenki képes.)
  • Házi feladatot nem osztályozhatunk. Ösztönző jegy, jutalom ötös azonban adható, ezzel minden pedagógus élhet.

A házi feladat adásának szempontjai:

Az első két évfolyamon házi feladatok a bevezető szakasznak megfelelően legyenek játékosak, illeszkedjenek az életkori sajátosságokhoz, a gyermek számára könnyen teljesíthetőek legyenek. Ne okozzon nehézséget, külön terhet annak megoldása a tanuló számára, ugyanakkor feleljen meg a céljának, azaz alkalmas legyen a napi „ismeretek” ismétlésére, áttekintésére, felidézésére, elmélyítésére.

Fontos szempont, hogy megoldása sikerélményhez juttassa a tanulót, amely motivációt jelent a későbbiekre nézve.

A harmadik negyedik évfolyamon már javasolt a házi feladatoknál a differenciálás alkalmazása, illetve ezekben az évfolyamokban is elengedhetetlen a tanulók terhelésének vizsgálata. Ennek megfelelően az egyes tanulók képességeiknek, értelmi fejlettségüknek legmegfelelőbb, az előrehaladásukat leginkább szolgáló házi feladatokat kapjanak. Az egyes gyermekeknél a feladatok mennyisége, típusa, sokrétűsége szolgálhatja a tehetséggondozást, míg más tanulóknál a sikeres felzárkózást. A feladatok legyenek sokrétűek, érdekesek, alkalmasak legyenek a napi „ismeretek” ismétlésére, áttekintésére, felidézésére, elmélyítésére.

Az ötödik és hatodik évfolyamon a házi feladatok szolgálják az alapozó szakasznak megfelelően az alapismeretek elmélyítését, megszilárdítását, rögzülését, az esetlegesen hiányzó részek pótlását, bizonyos alapismeretek készség szintre emelését. Törekedni kell az egyes szaktárgyak közötti arányos elosztásra! A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!

A hetedik- nyolcadik évfolyamon, a házi feladatok elsődleges célja a sokoldalú képességfejlesztés legyen, differenciált módon. Ezek a feladatok illeszkedjenek a gyermek egyéni képességeihez, tehetségéhez, fejlődésének üteméhez, segítse a tanult ismeretek elmélyítését, valamint a felzárkóztatásra szoruló tanulók fejlődését. A feladatok segítsék elő az egyéni törekvések megvalósulását! Törekedni kell az egyes szaktárgyak közötti arányos elosztásra.

 

15.a. Iskolai osztályok száma: 15 osztály, 7 napközis csoport, 2 tanulószoba

15.b./ Az egyes osztályokban a tanulók létszáma (aktuális állapot 2021. október 1.)

Évfolyam / osztály

Létszám (fő)

Két/három főnek számít

Számított létszám

1.a osztály

18

 1

20

1.b osztály

18

 1

19

2.a osztály

23

 1

24

2.b osztály

24

 

24

3.a osztály

24

1

26

4.a osztály

25

29

4.b. osztály

24

25

Alsó összesen

156

9

167

5.a osztály

24

25

5.b osztály

25

29

6.a osztály

24

 

24

6.b osztály

21

 3

24

7.a osztály

24

 2

26

7.b osztály

19

4

23

8.a osztály

16

 1

17

8.b osztály

19

1

20

Felső összesen

172

15

188

ISKOLA ÖSSZESEN

328

24

 352 

Napközi 1.a

15

   

Napközi 2.a

18

   

Napközi 2.b

20

   

Napközi 3.a

23

   

Napközi 3.b

21

   

Napközi 4.a

21

   

Napközi 4.b

21

   

Tanulószoba I.

17

   

Tanulószoba II.

19

   

vissza a lap tetejére

Zeneiskola

1. A Betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége

 

Tanár

Végzettség

Végzettség szintje

Milyen tárgyat tanít

1.

Tanár

Zeneelmélet-szolfézstanár, karvezető

Főiskola

szolfézs

2.

Tanár

Trombitatanár, kamaraművész

Főiskola

trombita, furulya, kamarazene

3.

Tanár

Trombitatanár

Főiskola

trombita, furulya, kamarazene

4.

Tanár

Okleveles zongoraművész, -tanár

Egyetem

zongora, korrepetíció, kamarazene

5.

Tanár

Okleveles szaxofontanár, zeneiskolai klarinéttanár

Egyetem

szaxofon, klarinét, furulya

6.

Tanár

Okleveles hegedűtanár, kamaraművész

Egyetem

hegedű

7.

Tanár

Zongoratanár, kamaraművész

Főiskola

zongora, korrepetíció

8.

Tanár

Okleveles hegedűművész

Egyetem

hegedű

9.

Tanár

Okleveles zongoratanár, kamaraművész

Egyetem

zongora, korrepetíció

10.

Tanár

Okleveles kürttanár

Egyetem

kürt, trombita, tuba, zenekar

11.

Tanár

Oboatanár, kamaraművész

Főiskola

oboa, furulya

12.

Tanár

Ütőhangszertanár, kamaraművész

Egyetem

ütőhangszerek

13.

Tanár

Ének-zenetanár, zeneelmélet-szolfézstanár, karvezető

Főiskola

szolfézs

14.

 Tanár Okleveles fuvolaművész, -tanár  Egyetem  fuvola, furulya, kamarazene

 

2. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége

 

Feladatkör

Végzettség

Szakképzettség

1.

Iskolatitkár

főiskola

ének-zenetanár, karvezető

 

3. Az első minősítés évéhez viszonyítva az előképző, alapfokú és továbbképző évfolyamok száma

2 előképző, 6 alapfok, 4 továbbképző

 

4. Az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvétel

2022

XV. Országos Oboa- és Fagottverseny

1 fő

2023

III. Nemzetközi "Zongoramesék" Online Zongoraverseny

2 fő

2024

IV. Nemzetközi "Zongoramesék" Online Zongoraverseny

1 fő

2024

Kreatív Fuvolaverseny 2024.

1 fő

2025

XVI. Országos "Alba Regia" Kamarazene Verseny

2 fő

 

5. Megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredmények

2022

Dunakanyari Ifjú Muzsikusok XV. Kamarazenei Találkozója, Tahitótfalu

8 fő

2022

Regionális Német Nemzetiségi Zenei Verseny, Taksony 13 fő

2022

Váci Tankerületi Központ Zenei Találkozó, Pomáz

1 fő

2023

Dunakanyari Ifjú Muzsikusok XVI. Kamarazenei Találkozója, Tahitótfalu

8 fő

2023

Regionális Német Nemzetiségi Zenei Verseny, Taksony 5 fő

2023

Visegrádi Furulyatalálkozó

6 fő

2024

Dunakanyari Ifjú Muzsikusok XVII. Kamarazenei Találkozója, Tahitótfalu

6 fő

2024

Regionális Német Nemzetiségi Zenei Verseny, Taksony 12 fő

2024

Visegrádi Furulyatalálkozó

2 fő

2024

II. Váci Zongorás Találkozó

2 fő

2025

Dunakanyari Ifjú Muzsikusok XVIII. Kamarazenei Találkozója, Tahitótfalu

12 fő

 

6. Az intézmény saját rendezvényei, hagyományai

A tanév első kiemelkedő rendezvénye volt a már hagyományosnak mondható Alapítványi Nap. A rendezvényen a zeneiskola számos formációval lépett fel, amelyekben tanárok és diákok egyaránt szerepeltek. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen az iskolai rendezvényeken kívül a település is számos alkalommal hívja az iskolában működő csoportokat, tanulókat egy-egy rendezvény színesebbé tételéhez, fellépési lehetőséget is biztosítva ezáltal a tanulóknak. Ilyen rendezvények egyike a Német Nemzetiségi Önkormányzat által szervezett Német Nemzetiségi Sördélután is, amely azon túl, hogy lehetőséget biztosít számunkra a megnyilvánulásra, a Német nemzetiségi hagyományok ápolásának egyik kiemelkedő rendezvénye is egyben.
A Zene Világnapján az általános iskolával együttműködve egy interaktív kvízjátékkal tarkított előadást is magunkénak tudhattunk, amely nagy népszerűségnek örvendett a diákok és pedagógusok körében egyaránt. A zeneiskola növendékei az önkormányzat által szervezett Idősek világnapi rendezvény állandó közreműködői, évről évre. Saját rendezvényeink egyike az évente 2 alkalommal megrendezett Közös Tanszaki Koncert is, amely minden tanévben két alkalommal: ősszel és tavasszal kerül megrendezésre a Dunabogdányi művelődési házban. Ezen rendezvények jó alkalmat biztosítanak arra hogy a hozzátartozók láthassák és hallhassák a gyermekeket, illetve a tanulók is meghallgathassák egymás produkcióit. A dunabogdányi Német nemzetiségi óvodával kialakított jó kapcsolatnak köszönhetően évente két alkalommal tartunk náluk hangszerbemutató koncertet, valamint az általuk irányunkba közvetített kéréseknek mindig megpróbálunk eleget tenni. Az október 23-i rendezvényeknek is rendszeres zenei kiszolgálója az intézmény. Az Adventi időszakban azon túl, hogy az iskolában fellépnek növendékeink, már hagyományosnak mondható, hogy a Visegrádi Szent Kozma és Damján Rehabilitációs Szakkórház és Gyógyfürdő megkeresésének eleget téve, ünnepi koncerttel örvendeztetjük meg az ott gyógyuló kedves betegeket.
Karácsonykor az általános iskolával közösen rendeztük meg a Karácsonyi Ünnepséget, amelyet a Dunabogdányi Katolikus templomban tarthattunk meg. Úgy gondolom, hogy az elmúlt évek legszínvonalasabb karácsonyi rendezvénye volt. Remélhetőleg az ünnepekre való hangolódás jegyében ezt a rendezvényt minden további évben befogadja az egyházközség. 2024 október 29-én a szomszédos AMI-intézményekkel összefogva megalakult a Duna Zug ifjúsági fúvószenekar, amely már decemberben, egy Adventi koncertecskével debütált Visegrádon, majd a Szentendrei és a Dunabogdányi Újévi Koncerteken. A zenekar működése és lelkesedése azóta is töretlen. A Német nemzetiségi önkormányzat által szervezett Márton napi zenés-fáklyás felvonuláson is rendszeresen részt veszünk. A félévet minden tanszak saját, nyilvános növendékhangversennyel zár. Februárban részt vettünk a Tahitótfaluban megrendezett, Dunakanyari Ifjú Muzsikusok Kamarazenei Találkozóján, ahol intézményünk tanulói és pedagógusai a zsűri döntése alapján több különdíjat is kiérdemeltek. Áprilisban a taksonyi Regionális Német Nemzetiségi Zenei Versenyen vettünk részt, ahol szóló és duó és kamarazenei kategóriában értünk arany, ezüst és bronz minősítéseket. Az áprilisban Székesfehérváron megrendezett Alba Regia Kamarazenei Versenyen, duó "A" kategóriában második helyezést ért el a "Róza duó". A Fiatal muzsikusok Nagymarosi Találkozóján egy növendékünk vett részt. Májusban részt vettünk a Visegrádi Furulyatalálkozón is. Májusban első alkalommal került megrendezésre az első Dunabogdányi Házi Furulyaverseny. A rendezvény a művelődési házban zajlott a háromfős szakmai zsűri előtt. A gyerekek lelkesen készültek a megmérettetésre. Ugyancsak május hónapban került megrendezésre a "120 éves a Dunabogdányi iskola" elnevezésű rendezvény, amelynek a zeneiskola is aktív résztvevője volt. A valamikori és jelenlegi zeneiskolásokból összeállt zenekar valamint az általános iskolásokból álló kórussal együtt adtuk elő a " Mi vagyunk a grund" című musical részletet. Az előadás a résztvevők és a közönség számára is hatalmas élmény volt. Május hónap végén került megrendezésre a második összevont tanszaki koncertünk a művelődési házban. A tanévet a tanszaki koncertekkel, vizsgákkal valamint az AMI és az általános  zártuk.
A nyári szünet első hetében első alkalommal szerveztük meg az "Első Dunabogdányi Zenei Tábort". A tábor napköziotthonos jelleggel folyt. Elképzeléseinket felülmúlva, 49 tanulóval töltöttük el közösen a július 23-27 közti időszakot. A zenélésen kívül több külsős programot is szerveztünk a gyermekeknek, amelyet nagyon élveztek. A tábor bázisa a Dunabogdányi Művelődési Ház és Könyvtár volt. Június 27-én egy sikeres, nyilvános hangversennyel zártuk a tábort. A visszajelzésekből levont következtetésekre alapozva, valószínűleg hagyományt is teremtettünk egyben.
A tanév során az V. Otthoni Dallamok Országos Online Furulyaverseny 2025. megmérettetésen is részt vettünk, ahol növendékünk a saját korcsoportjában nyújtott teljesítményéért különdíjban részesült.

 

7. A helyi kulturális életben történő szerepvállalás

Az intézmény növendékei rendszeresen részt vesznek a község rendezvényein, a zene az évek során az állami és egyházi ünnepek elengedhetetlen részévé vált. Az ünnepségeken tanulóink, szólóban, kamarazenei formációkban, -csoportokban egyaránt szerepelnek. Tanáraink jelen vannak a hagyományőrző Svábzenekar munkájában. Volt növendékeink, akik közül már több is iskolánk tanára, különböző szóló és kamarazenei produkciókkal rendszeres fellépői a községi ünnepeknek, rendezvényeknek.

 

8. A tanév helyi rendje

 

9. Művészeti áganként a csoportok száma, illetve a csoportok tanulói létszáma

 

Tanszak

Létszám

Dunabogdány

Zongora

23

Furulya

21

Fuvola

14

Oboa

1

Klarinét

6

Szaxofon

5

Kürt

1

Trombita

12

Harsona

1

Tuba

2

Ütő

8

Hegedű

14

Előképző

5

Vendéghallgatók

2

Összesen

115

Leányfalu

Zongora

20

Furulya

9

Fuvola

1

Hegedű

16

Előképző

1

Vendéghallgatók

5

Összesen

52

 

vissza a lap tetejére

 

Asztali nézet