Dunabogdányi Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola
A 229/2012. (VIII. 28.) Kormányendelet 23.§-a előírja az iskolák számára, hogy működésükkel kapcsolatban az alábbi adatokat kell nyilvánosságra hozniuk.
2023. november 20-i állapot.
Általános iskola | Zeneiskola |
Iskolánkban nincs felvételi.
A beiratkozás időpontja 2024. április 18-19.
Az engedélyezett osztályok számát a beíratkozás utána Váci Tankerület igazgatója hagyja jóvá! A 2023/2024-es tanévben az engedélyezett osztályok száma 15.
Fizetési kötelezettség csak a zeneiskolában van.
Nem volt ilyen az utóbbi 5 évben
Az intézmény reggel 7:00-este 19:00 óráig van nyitva.
Az oktatás 8:00 órától a csengetési rend szerint folytatódik. A napközis foglalkozások a délelőtti órákhoz kapcsolódva 16:00-ig tartanak. 17:00 óráig ügyelet tartunk.
Az általános iskolai és a zeneiskola intézményegységben is 2018-ban volt intézményi tanfelügyelet, melyet megelőzött az intézményi önértékelés. A szakmai ellenpőrzés dokumentumai a dokumentumok menüpontban olvashatóak.
8. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához
|
Tanár |
Végzettség |
Végzettség szintje |
Milyen tárgyat tanít |
1. |
Tanító, tanár |
testnevelés, úszásoktató |
főiskola |
testnevelés tanár, úszás, osztályfőnök |
2. |
Tanító |
tanító, nemzetiségi német műveltségi terület |
főiskola |
nemzetiségi német nyelv és népismeret |
3. |
Tanító |
tanító, magyar műveltség terület |
főiskola |
napközis tanító |
4. |
Tanító |
tanító, magyar műveltségterület, gyógypedagógus-logopédus |
főiskola |
osztálytanító, napközi |
5. |
Tanító
|
tanító |
főiskola |
osztálytanító, napközi |
6. |
Tanító |
német nemzetiségi tanító |
főiskola |
nemzetiségi német nyelv, alsós napközi |
7. |
Tanító |
tanító, matematika spec. kollégium |
főiskola |
osztálytanító, matematika |
8. |
Tanító |
tanító |
főiskola |
alsós napközis tanító |
9. |
Tanító |
tanító, testnevelés műveltségterület |
főiskola |
osztálytanító, napközi |
10. |
Tanító |
tanító |
főiskola |
osztálytanító, napközi |
11. |
Tanító |
tanító testnevelés műveltség terület |
főiskola |
alsós napközis tanító, felső testnevelés |
12. |
Tanító |
tanító, német műveltségterület |
főiskola |
osztálytanító, német nemzetiségi tanító |
13. |
Tanító |
tanító |
főiskola |
tanító, alsós napközis tanító |
14. |
Tanító |
Tanító, informatika speciális kollégium, gyógypedagógus, pszichopedagógus, természetismeret |
főiskola |
osztályfőnök, informatika, természetismeret |
15. |
Tanító |
tanító, technika szakkollégium |
főiskola |
osztálytanító, alsós napközi |
16. |
Tanító |
tanító, fejlesztő pedagógus |
főiskola |
fejlesztés |
17. |
Tanár |
testnevelés, földrajz szakos tanár, közoktatási vezető |
főiskola |
földrajz, testnevelés, |
18. |
Tanár |
német szakos tanár |
egyetem |
nemzetiségi német nyelv, népismeret |
19. |
Tanár |
biológia , kémia szakos tanár |
főiskola |
osztályfőnök, biológia, kémia, tanulószoba |
20. |
Tanár |
Ének, szolfézs szakos tanár |
főiskola |
ének |
21. |
Tanár |
német szakos tanár |
egyetem |
nemzetiségi német nyelv, népismeret |
22. |
Tanár |
német szakos tanár |
főiskola |
osztályfőnök, nemzetiségi német nyelv, népismeret |
23. |
Tanár |
angol-német szakos tanár |
egyetem |
nemzetiségi német nyelv, népismeret |
24. |
Tanító, tanár |
tanító, |
egyetem |
angol |
25. |
Tanár |
matematika szakos tanár |
egyetem |
osztálytanító, matematika |
26. |
Tanár |
történelem szakos tanár |
egyetem |
történelem, honismeret |
27. |
Tanár |
angol szakos tanár |
egyetem |
angol |
28. |
Tanár |
angol szakos tanár |
főiskola |
angol |
29. |
Tanár |
matematika-fizika |
főiskola |
matematika |
30. |
Tanár |
magyar nyelv és irodalom, történelem |
főiskola |
magyar nyelv és irodalom, tanulószoba |
31. |
Tanár |
matematika-fizika |
főiskola |
fizika |
32. |
Tanár |
rajz |
egyetem |
rajz, tanulószoba |
33. |
Tanár |
földrajz, rajz |
főiskola |
napközi |
34. |
Tanár |
magyar nyelv és irodalom |
főiskola |
magyar nyelv és irodalom, tanulószoba |
35. |
Gyógypedagógus |
Gyógypedagógus |
főiskola |
fejlesztés |
36. |
Gyógypedagógus |
Gyógypedagógus, logopédus |
főiskola |
logopédiai fejlesztés |
37. |
Pszichológus |
pszichológus |
egyetem |
pszichológus |
9. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
|
Feladatkör |
Végzettség |
Szakképzettség |
1. |
Iskolatitkár |
Középfokú |
Érettségi |
3. |
Pedagógiai asszisztens |
középfokú |
Érettségi |
10. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
11. A tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatai
Tanév |
Érkezett |
Távozott |
Évfolyamot ismételt |
|||
Előző tanév végén |
Év közben |
Év közben |
|
Szülő kérésére |
Évismétlésre bukott |
|
2023/2024 |
10 | - | - | 4 | 1 |
- |
2022/2023 |
6 | - | - | 3 | - |
- |
2021/2022 |
- | 14 | - | 4 | - | - |
2020/2021 |
- | 2 | - | 14 | 1 | - |
2019/2020 |
15 | - | - | 12 | 2 | - |
2018/2019 |
9 | - | - | 6 | - | - |
2017/2018 |
17 | 5 | 2 | 3 | 1 | - |
2016/2017 |
4 | 3 | - | 1 | - | - |
2015/2016 |
- | 1 | 3 | 1 | - | 1 |
2014/2015 |
- |
2 |
1 |
3 |
- |
- |
2013/2014 |
1 |
2 |
1 |
- |
- |
2 |
2012/2013 |
2 |
- |
1 |
4 |
1 |
1 |
2011/2012 |
5 |
1 |
2 |
5 |
1 |
2 |
2010/2011 |
5 |
2 |
5 |
4 |
1 |
1 |
2009/2010 |
5 |
1 |
3 |
3 |
- |
1 |
2008/2009 |
2 |
2 |
3 |
4 |
2 |
- |
2007/2008 |
3 |
3 |
13 |
6 |
1 |
- |
12. Középiskolában az érettségi vizsgák átlageredményei
13. A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetőségei
Sportfoglalkozások
Foglalkozás megnevezése |
Pedagógus |
Napközis időben udvari játék |
Napközis nevelők |
Gyógyúszás (átmenetileg szünetel) |
Tárnok Erna |
Gyógytestnevelés |
Tárnok Erna |
Szakkörök
Foglalkozás megnevezése |
Pedagógus |
Matematika felvételi előkészítő |
Orémusz Szilvia, Orosz János Iván |
Magyar felvételi előkészítő |
Székelyhidi-Csáforda Mónika, Tajtiné Rigó Judit |
Kézműves szakkör |
Knáb Lászlóné |
Korrepetálás
Korrepetálásra a tanulószobán, illetve a pedagógusok által egyénileg meghirdetett időpontokban van lehetőség.
14. Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
(A helyi tanterv 8-as és 9-es fejezete)
Házi feladat
Az otthoni felkészülés a tanulási folyamat elengedhetetlen része. Legfontosabb jellemzője a rendszeresség, az alaposság, a céltudatosság kell, hogy legyen. Az ezzel kapcsolatos nevelési feladat annak elérése, hogy diákjaink belássák ennek igazságát, és törekedjenek minél teljesebb elérésére.
Célja a tanulók leterheltségének csökkentése, az iskolán kívüli felkészülési kötelezettség szabályozása.
Az otthoni felkészülés szerepe:
- A tanóránkon tanult ismeretek újra feldolgozása, rögzítése, elmélyítése, azok gyakorlatban való alkalmazása.
- A következő tananyagegység vagy tanóra előkészítése.
- Az összefüggések felismerésének gyakorlása.
- A problémamegoldó készség fejlesztése, az ellenőrzés, valamint a saját teljesítmény- és tudásszint reális mérési igényének kialakítása.
- Felkészülés a tanórai számonkérés, a tudásszint mérés különböző formáira.
- Az önálló ismeretszerzés és alkalmazás készségének kialakítása tanulóinknál.
A feladatok meghatározásánál figyelembe kell venni:
- a tanulók életkori sajátosságait, értelmi képességeit, adottságait, optimális terhelhetőségét
- napi órarendjét, napi és heti terhelését
- hogy a tanuló önállóan tudja megoldani a feladatot, a feladat se túl könnyű, se túl nehéz ne legyen
Az otthoni felkészülés elvei:
- Írásbeli és szóbeli házi feladat csak a tanórán megtanított anyagból adható, ill. adható a következő óra előkészítésére.
- Érdemjegyre történő számonkérés csak abból a tananyagból történhet, amelyet az előző órán a szaktanár megtanított.
- A házi feladat mennyiségének és minőségének figyelembe kell vennie a tanulók életkori sajátosságait.
- A házi feladat legyen a differenciálás eszköze mind mennyiségi mind nehézségi szempontból. A házi feladat legyen érdekes, motiváló és gyakoroltató.
- Minden óra elején történjen meg a házi feladat ellenőrzése. Szorgalmi feladat bármely tantárgyból adható. Értékelése csak pozitív jellegű lehet.
- A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.
Az otthoni felkészülés korlátai:
- Az órarend összeállításánál lehetőség szerint ügyelünk arra, hogy alsó tagozaton 3, felső tagozaton 4 óránál több, szóbeli felkészülést igénylő tantárgy ne kerüljön egy napra.
- Lehetőség szerint kerülni kell az olyan órarendet az alsó tagozaton, amelyben napi kettőnél több írásbeli felkészülést igénylő óra van.
- A hét első napjára csak annyi írásbeli házi feladatot adunk, amennyi feltétlenül szükséges a gyakorlásra.
- Hosszabb, könyv nélkül megtanulandó verset, memoritert nem adunk fel egyik tanóráról a másikra.
- Csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes. (Ha ez a csoport heterogén tudásszintje miatt nem lehetséges, akkor a házi feladatnak mindig legyen olyan része, amelynek elvégzésére, megtanulására mindenki képes.)
- Házi feladatot nem osztályozhatunk. Ösztönző jegy, jutalom ötös azonban adható, ezzel minden pedagógus élhet.
A házi feladat adásának szempontjai:
Az első két évfolyamon házi feladatok a bevezető szakasznak megfelelően legyenek játékosak, illeszkedjenek az életkori sajátosságokhoz, a gyermek számára könnyen teljesíthetőek legyenek. Ne okozzon nehézséget, külön terhet annak megoldása a tanuló számára, ugyanakkor feleljen meg a céljának, azaz alkalmas legyen a napi „ismeretek” ismétlésére, áttekintésére, felidézésére, elmélyítésére.
Fontos szempont, hogy megoldása sikerélményhez juttassa a tanulót, amely motivációt jelent a későbbiekre nézve.
A harmadik negyedik évfolyamon már javasolt a házi feladatoknál a differenciálás alkalmazása, illetve ezekben az évfolyamokban is elengedhetetlen a tanulók terhelésének vizsgálata. Ennek megfelelően az egyes tanulók képességeiknek, értelmi fejlettségüknek legmegfelelőbb, az előrehaladásukat leginkább szolgáló házi feladatokat kapjanak. Az egyes gyermekeknél a feladatok mennyisége, típusa, sokrétűsége szolgálhatja a tehetséggondozást, míg más tanulóknál a sikeres felzárkózást. A feladatok legyenek sokrétűek, érdekesek, alkalmasak legyenek a napi „ismeretek” ismétlésére, áttekintésére, felidézésére, elmélyítésére.
Az ötödik és hatodik évfolyamon a házi feladatok szolgálják az alapozó szakasznak megfelelően az alapismeretek elmélyítését, megszilárdítását, rögzülését, az esetlegesen hiányzó részek pótlását, bizonyos alapismeretek készség szintre emelését. Törekedni kell az egyes szaktárgyak közötti arányos elosztásra! A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!
A hetedik- nyolcadik évfolyamon, a házi feladatok elsődleges célja a sokoldalú képességfejlesztés legyen, differenciált módon. Ezek a feladatok illeszkedjenek a gyermek egyéni képességeihez, tehetségéhez, fejlődésének üteméhez, segítse a tanult ismeretek elmélyítését, valamint a felzárkóztatásra szoruló tanulók fejlődését. A feladatok segítsék elő az egyéni törekvések megvalósulását! Törekedni kell az egyes szaktárgyak közötti arányos elosztásra.
Iskolai dolgozatok szabályai
Az írásbeli beszámoltatás célja
- Folyamatos munkára készteti a tanulókat
- Folyamatos visszajelzést ad a tanárnak az egyes tanulók, illetve az egész osztály adott anyagrészből elért tudásszintjéről
- A tanulók reális önértékelésének, következésképpen a reális pályaválasztáshoz vezető út megtalálásának eszköze.
Az írásbeli beszámoltatás alapelvei
- Folyamatosság, rendszeresség
- Korrektség
- Igényesség
Az írásbeli beszámoltatások formái
- év eleji felmérő,
- témazáró dolgozat: egy-egy témakör lezárása után írott dolgozat, a tanulókat felkészítjük rá.
- részdolgozat: a témakör egy részéből íratott számonkérés. A tanulót az előző órán tájékoztatjuk róla
- röpdolgozat: az előző órai anyag írásbeli számonkérése
- házi dolgozat: felső tagozatban egy téma önálló feldolgozása, könyvtári kutatómunkával, ill. bármilyen segítség igénybevételével
- tanulói produktum (pl. rajz, technika órán előállított tárgy)
Az írásbeli házi feladat ellenőrzése
- közvetett módon: a gyermek önellenőrzésével, tanulópárokkal, felelőssel
- közvetlenül: a tanár ellenőrzésével
A füzetek, jegyzetek ellenőrzése: a szaktanár felső tagozaton félévente egyszer ellenőrzi a tanulók füzeteit. Alsóban az osztálytanító havonta egy alkalommal valamely tantárgyét.
Az írásbeli beszámoltatások rendje
- Az előző óra anyaga bármilyen formában, bejelentés nélkül számon kérhető.
- Minden egyéb számonkérés módjáról, idejéről és témájáról a tanulót előre tájékoztatjuk.
- Az írásbeli dolgozatokat a tanár kézjegyével látja el.
- A házi feladatok, füzetek, jegyzetek minőségi ellenőrzését is a tanár aláírása jelzi.
- A házi feladatokat javítani kell. A házi feladat az órán feladott anyag gyakorlása, ezért nem osztályozható. A hiányzó házi feladatok a tanulók szorgalmi jegyében tükröződjenek, ne a tantárgyi értékelésben.
- Az ellenőrzőket az osztályfőnökök havonta összevetik a naplók bejegyzésével.
- Az írásbeli munkák kiosztási határideje nem lehet több két hétnél. Az értékelt, javított írásbeli munkák kiosztása után a tanulók szembesüljenek teljesítményükkel.
- Az iskolában írt dolgozatokat, témazáró feladatlapokat a szülők megtekinthetik az iskolában. A témazáró feladatlapokat a tanítók, szaktanárok a tanév végéig megőrzik.
- Magántanuló esetén az ellenőrzés módszerei a konzultáció és a vizsgáztatás.
Az írásbeli munkák értékelése
A témazáró, félévi és év végi dolgozatok esetén az alábbi százalékos értékelést alkalmazzuk:
91 % - 100 % |
5 (jeles) |
75 % - 90 % |
4 (jó) |
51 % - 74 % |
3 (közepes) |
30 % - 50 % |
2 (elégséges) |
30 % alatt |
1 (elégtelen) |
Tantárgyanként és a számonkérés fajtájától függően a tartományok változhatnak. A tanulókkal az értékelési szempontokat, átváltási kulcsokat közöljük.
A „központi felméréseket” az ajánlott értékeléssel végezzük. Az egyéni értékelési, pontozási rendszerét a pedagógusok minden év első szülői értekezletén közlik a szülőkkel, az első tanítási napon a tanulókkal.
Az írásbeli beszámoltatás korlátai
- Egy héttel a témazáró dolgozatok megírása előtt a pedagógus a tanulóknak jelzi a dolgozat megírásának időpontját.
- Napi két dolgozat megíratásánál többel a tanulók nem terhelhetők
Az írásbeli beszámoltatásnak a tanulók tudásának értékelésében betöltött szerepe, súlya
- Témazárók, félévi, év végi, évfolyamszintű felmérések egy jegynek számítanak.
- Gyűjtőmunkák, házi dolgozatok, szorgalmi feladatok szintén osztályzattal értékelhetők és ugyancsak egy jegynek számítanak.
- A vizsga jegy súlya: ha a vizsga jegy a tanulónak az adott tantárgyi átlagától kettővel eltér, akkor a tanuló adott félévi jegyét eggyel megváltoztathatja.
15.a. Iskolai osztályok száma: 15 osztály, 8 napközis csoport, 3 tanulószoba
15.b./ Az egyes osztályokban a tanulók létszáma (aktuális állapot 2021. október 1.)
Évfolyam / osztály |
Létszám (fő) |
Két/három főnek számít |
Számított létszám |
1.a osztály |
24 |
1 |
26 |
2.a osztály |
23 |
|
23 |
2.b osztály |
23 |
1 |
24 |
3.a osztály |
25 |
|
25 |
3.b osztály |
25 |
1 |
26 |
4.a osztály |
22 |
|
22 |
4.b. osztály |
21 |
1 |
22 |
Alsó összesen |
163 |
4 |
168 |
5.a osztály |
25 |
2 |
27 |
5.b osztály |
23 |
|
23 |
6.a osztály |
18 |
|
18 |
6.b osztály |
18 |
|
18 |
7.a osztály |
21 |
2 |
23 |
7.b osztály |
20 |
5 |
27 |
8.a osztály |
21 |
|
21 |
8.b osztály |
21 |
1 |
22 |
Felső összesen |
167 |
10 |
179 |
ISKOLA ÖSSZESEN |
330 |
14 |
347 |
Napközi 1.a |
22 |
||
Napközi 2.a |
19 |
||
Napközi 2.b |
21 |
||
Napközi 3.a |
23 |
||
Napközi 3.b |
22 |
||
Napközi 4.a |
14 |
||
Napközi 4.b |
15 |
||
Tanulószoba I |
12 |
||
Tanulószoba II |
16 |
||
Tanulószoba III |
11 |
vissza a lap tetejére
1. A Betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
|
Tanár |
Végzettség |
Végzettség szintje |
Milyen tárgyat tanít |
1. |
Tanár |
Kürt tanár |
Egyetem |
rézfúvós hangszerek, zenekar |
2. |
Tanár |
Fuvola tanár |
Egyetem |
fuvola, furulya |
3. |
Tanár |
Trombita tanár |
Főiskola |
trombita |
4. |
Tanár |
Zongora tanár |
Egyetem |
zongora, korrepetíció |
5. |
Tanár |
Oboa tanár |
Főiskola |
oboa, furulya |
6. |
Tanár |
Ütő tanár |
Főiskola |
ütő |
7. |
Tanár |
Hegedű tanár |
Egyetem |
hegedű |
8. |
Tanár |
Klarinét-szaxofon tanár |
Egyetem |
klarinét, szaxofon |
9. |
Tanár |
Szolfézs tanár |
Főiskola |
szolfézs |
10. |
Tanár |
Zongora tanár |
Egyetem |
zongora, korrepetíció |
11. |
Tanár |
Hegedű tanár |
Egyetem |
hegedű |
12. |
Tanár |
Szolfézs tanár |
Főiskola |
szolfézs |
13. |
Tanár |
Hegedű tanár |
Egyetem |
hegedű |
14. |
Tanár | Zongora tanár | Főiskola | zongora, korrepetíció |
2. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
|
Feladatkör |
Végzettség |
Szakképzettség |
1. |
Iskolatitkár |
főiskola |
ének-zene-karvezetés szakos tanár
|
2 előképző, 6 alapfok, 4 továbbképző
4. Az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvétel
2002 |
Országos Friss Antal Gordonkaverseny területi válogató |
1 fő továbbjutott az országos versenyre |
|
2002 |
Németország - Ellwangen - Dunamenti svábok kitelepítési évforduló |
zenekar |
|
2002 |
Németország – Bonndorf - Fúvószenekari fesztivál |
fúvószenekar |
|
2003 |
Németország – Leutenbach - Hoketse zenekari fesztivál |
fúvószenekar |
|
2003 |
Érd - Magyarországi Németek Szövetségének regionális gálája |
fúvószenekar |
|
2005 |
Olaszország - Levico Terme - Zenekari fesztivál |
fúvószenekar |
|
2005 |
Budapest - Utazás kiállítás |
fúvószenekar |
|
2007 |
XII. Országos Koncz János hegedűverseny területi válogató |
3 fő |
|
2009 |
Németország - Bréma - Közös koncert a Brémai Harmonika zenekarral |
fúvószenekar |
|
két évente |
Nemzetközi Pünkösdi Zenei Fesztivál és Verseny - Dunabogdány |
fúvószenekar |
|
2010 |
X. Országos Kürtverseny területi válogató |
2 fő |
|
2010 |
VIII. Országos Bartók Béla Hegedű-duó Verseny |
2 fő |
|
2010 |
XI. Országos „Alba Regia” Kamarazenei Verseny területi válogató |
10 fő |
|
2010 |
XIII. Országos Koncz János hegedűverseny területi válogató |
2 fő |
5. Megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredmények
Évente |
Mélyvonós Fesztivál - Gödöllő |
2-3 fő cselló |
2002 |
Vértes-Dunazúg Régió Furulyaverseny |
1 fő /bronz fokozat/ |
2005 |
Visegrád - Furulyás találkozó |
4 fő |
2005 |
Visegrád - Rézfúvós Találkozó |
6 fő |
2008 |
Biatorbágy – Német nemzetiségi zenei verseny |
2 fő IV. helyezett |
2009 |
Biatorbágy – Német nemzetiségi zenei verseny |
4 fő Ezüst fokozat |
2010 |
Tahitótfalu - Dunakanyari ifjú muzsikusok kamarazenei találk. |
6 fő |
2010 |
Visegrád – Furulya Találkozó |
1 fő |
2010 |
Szentendre - V. Pest Megyei Fuvolaverseny |
2 fő |
6. Az intézmény saját rendezvényei, hagyományai
Az iskola saját rendezvényei szorosan kapcsolódnak a helyi kulturális élethez. Minden évben megrendezésre kerül az Újévi Koncert, melyen fellépnek az iskola zenekarai, tanárai. Természetesen vannak tanszaki és iskolai növendékhangversenyek, melyeket nagy számban látogat a község zeneszerető lakossága is. Az iskola tanulói évente ellátogatnak az óvodába, hogy a kicsiknek kis hangverseny keretében bemutassák a nálunk tanulható hangszereket. Minden évben hagyományosan ellátogatunk a Visegrádi Szociális Otthonba, hogy az Idősek Napján zenénkkel örömet szerezzünk az ott élőknek.
7. A helyi kulturális életben történő szerepvállalás
Az intézmény növendékei rendszeresen részt vesznek a község rendezvényein, a zene az évek során az állami és egyházi ünnepek elengedhetetlen részévé vált. Az ünnepségeken tanulóink, de még inkább együtteseink – fúvószenekarok, vonós és szimfonikus zenekar - produkcióikkal egyaránt szerepelnek. A hagyományos augusztusi búcsú, nemzetiségi estek zenei kíséretét is ezek az együttesek szolgáltatják. Az egyházi keretek között működő Cecília kórus irányítója, karmestere zeneiskolánk nyugalmazott intézményegység-vezetője és tanára: Ott Rezső. Tanáraink jelen vannak a hagyományőrző Svábzenekar munkájában. Volt növendékeink, akik közül már több is iskolánk tanára, különböző szóló és kamarazenei produkciókkal rendszeres fellépői a községi ünnepeknek, rendezvényeknek.
9. Művészeti áganként a csoportok száma, illetve a csoportok tanulói létszáma
|
Tanszak |
Létszám |
Dunabogdány |
Zongora |
29 |
Furulya |
21 |
|
Fuvola |
10 |
|
Oboa |
1 | |
Klarinét |
4 |
|
Szaxofon |
4 |
|
Kürt |
2 |
|
Trombita |
14 |
|
Ütő |
10 |
|
Hegedű |
15 |
|
Előképző |
4 |
|
Összesen |
114 |
|
Leányfalu |
Zongora |
21 |
Furulya |
11 |
|
Fuvola |
3 |
|
Oboa |
1 |
|
Hegedű |
14 |
|
Előképző |
1 |
|
Összesen |
51 |