Dunabogdányi  Általános Iskola 

és Alapfokú Művészeti Iskola

MENÜ

 

2024-1-HU01-KA121-SCH-000225961 Accredited projects for mobility of learners and staff in school education (Diák mobilitások)

 

Elnyert támogatás: 19.329 Euro

Téma: Iskolai tanulók csoportos mobilitása (18 fő)

A mobilitás fő célja a nemzetiségi német nyelvoktatásban részt vevő tanulóink nyelvi kompetenciáinak fejlesztése, valamint a német nyelvi és kulturális közegben való aktív részvétel biztosítása volt. Iskolánk számára különösen fontos a kapcsolatépítés és -ápolás Dunabogdány testvértelepülésével, Leutenbachhal, illetve az anyanyelvi környezetben történő tanulás és tapasztalatszerzés elősegítése.

A mobilitás egyhetes időtartamban valósult meg. A 18 tanuló közül 12 vendéglátó családoknál került elszállásolásra, míg 6 fő az iskolában kapott szállást.
A családoknál történő elhelyezés különösen értékes volt, mivel a diákok közvetlenül tapasztalhatták meg a német mindennapokat, részt vehettek a családi életben, és természetes környezetben gyakorolhatták a német nyelvet. Az iskolában elszállásolt tanulók szintén sokféle kulturális és nyelvi élményhez jutottak az iskola által szervezett programok, közös étkezések és délutáni tevékenységek során.

A program teljes ideje alatt tanulóink a helyi iskolában vettek részt a tanórákon, ahol betekintést nyerhettek a helyi digitális oktatás eszköztárába, valamint megismerkedhettek a német tanítási módszerekkel és az iskola mindennapi életével.

A hét során gazdag, változatos programok biztosították számukra a nyelvi és kulturális fejlődést. A legfontosabb események: városismereti kincskereső játék Leutenbachban, látogatás a stuttgarti Planetáriumban, kirándulás a Tripsdrill vidámparkba, barátságos focitorna a helyi diákokkal a fair play szellemében, városnézés Winnendenben, iskolai diszkó és búcsúest a helyi diákok szervezésében.

 

Május 1-jén, a németországi munkaszüneti napon a tanulók a vendéglátó családokkal töltötték a napot, akik saját programokat szerveztek számukra. Ez a nap különösen fontos volt a spontán, élő nyelvhasználat gyakorlása és a személyes kapcsolatok elmélyítése szempontjából.

A program során tanulóink jelentős fejlődést értek el a német nyelv aktív használatában, kommunikációs készségeikben és önállóságukban. A helyi iskola tanóráin való részvétel révén megismerték a német oktatási rendszer sajátosságait, különösen a digitális tanulási környezet nyújtotta lehetőségeket. A diákok számára külön élményt jelentett, hogy a német tanulók között többféle nemzetiségű és kulturális hátterű fiatal is tanul, ami lehetőséget adott a kulturális sokszínűség és a társadalmi befogadás megtapasztalására. A mobilitás minden résztvevő számára maradandó élményt és fejlődési lehetőséget biztosított. A diákok nyelvi magabiztossága, önállósága és nyitottsága erősödött, miközben új barátságok és intézményi kapcsolatok is születtek. A program sikeresen hozzájárult az Erasmus+ akkreditáció célkitűzéseinek megvalósításához, és megerősítette az együttműködést Leutenbach testvértelepülésünkkel.

 

 

 

A mobilitás során készült képek megtekinthetők: itt


 

Mobility of learners: Leutenbach

 

The main objective of the mobility was to improve the language skills of our students participating in German language education and to provide them with the opportunity to actively engage in a German linguistic and cultural environment. For our school, building and maintaining connections with our partnership town, Leutenbach, as well as supporting learning and gaining experience in a native language environment, are of particular importance.

The mobility took place over a one-week period. Out of the 18 students, 12 were accommodated with host families, while 6 stayed at the school.
Staying with host families proved especially valuable, as students were able to directly experience everyday German life, participate in family activities, and practice the language. Those accommodated at the school also enjoyed numerous cultural and linguistic experiences through the school’s organized programs, meals in the school canteen, and afternoon activities.

Throughout the program, our students attended lessons at the local school, gaining insight into the tools used in digital education, learning about German teaching methods, and becoming familiar with the daily life of the school.

During the week, a rich and varied program ensured their linguistic and cultural development. Key events included: a city treasure hunt in Leutenbach, a visit to the Stuttgart Planetarium, an excursion to Tripsdrill amusement park, a football tournament with local students, a city tour in Winnenden, a school disco organized by local students.

On May 1st, a public holiday in Germany, students spent the day with their host families, who organized their own programs. This day was particularly valuable for spontaneous, real-life language use and for deepening personal relationships.

Throughout the program, our students made significant progress in their communication skills of German language, and their independence. By participating in lessons at the local school, they became familiar with the specific features of the German education system, especially the opportunities provided by the digital learning environment. Students were also impressed by the diversity of the local society, which included young people of various nationalities and cultural backgrounds—offering them firsthand experience of cultural diversity and social inclusion.

The mobility provided every participant with lasting memories and valuable learning experiences. Students’ linguistic confidence, independence, and openness were strengthened, while new friendships and institutional partnerships were formed. The program successfully contributed to the objectives of the Erasmus+ accreditation and reinforced our cooperation with our partnership town, Leutenbach.

  • Határtalanul 2024/2025.

    https://dbiskola.hu/hat-kp-1-2024-1-002141/ 

    Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek: 3 nap Észak-Erdélyben és a Partiumban

    Megvalósult Magyarország Kormányának támogatásával


     

  • Magyar Falu Program Falusi Civil Alap
    2022-09-10 10:00:00

    FCA-KP-1-2021/4-001004 Községi családi nap-közösségépítés a pandémia után

    Forrás: https://dbiskola.hu/alapitvanyi-palyazatok/


     

  • Kréta E-napló
    2019-11-04 12:24:09

    A napló használatról az általános tájékoztató itt olvasható!


     

  • BMI pályázat 2018


     

  • ERASMUS+


     

  • Erzsébet táborok


     

  • Online tanulás

    Hasznos oldalak a tanuláshoz, gyakorláshoz
    KICSIKNEK, NAGYOKNAK


     

  • ADÓ 1%

    1% az iskola alapítványának!

    1%

    A Dunabogdányi Iskoláért Alapítvány
    köszönettel fogadja az adóbevallások során felajánlott 1%-ot

    Adószám: 18216970-1-13

     


     

  • Már a Facebookon is! Csatlakozz!
    2015-10-23 17:27:17

    fac

     

     

     


Asztali nézet