Dunabogdányi Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola
2022-1-HU01-KA120-SCH-000111085
Erasmus-akkreditáció a köznevelés területén
Iskolánk 2022-ben sikerrel pályázott Erasmus+ akkreditációra. A megvalósítás öt éve alatt két tanári és két diákmobilitást valósítunk meg. A programba bekerülő pedagógusok az Erasmus tervben megfogalmazott célokhoz kapcsolódó tanulmányutakon, illetve tanfolyamokon vesznek részt, dákmobolitásaink az tervben szereplő célok mellett a leutenbachi testvérkapcsolat erősítését és egy finnországi tapasztalatszerzést céloznak meg.
Erasmus tervben megfogalmazott célok:
1. Digitális és idegennyelvi kompetenciák fejlesztése
Hiszünk abban, hogy a kulcskompetenciák mindenki számára szükségesek az életben való boldoguláshoz és ezek azok a kompetenciák, amelyek a legfontosabbak a személyiség kiteljesedéséhez és fejlődéséhez. Az egész életen át való tanulás mindenki számára elérhető kell, hogy legyen, ugyanakkor ebben támogatni kell az oktatásban dolgozó szakembereket és segíteni kell őket tanulási módszereik fejlesztésében, valamint azok végrehajtásában is. Úgy gondoljuk, hogy az Erasmus programok kiválóan alkalmasak arra, hogy a felnövekvő generációt, akiket manapság már néhány helyen digitális bennszülöttekként is emlegetnek, megtanulják úgy használni digitális világot, ami a hasznukra válik a szórakozás mellett és az élet más területein is profitálhatnak belőle. Elsődleges cél az információszerzés, a kommunikáció és az alapvető problémamegoldás is. A digitális kompetencia a változásokhoz való alkalmazkodást lehetővé tevő kompetencia, ami az egyik legfontosabb olyan elem, ami elengedhetetlen a mai világban.
2. Tanáraink szakmai fejlődésének támogatása, az új technológiák és innovatív tanítási módszerek alkalmazásának előmozdítása
Szeretnénk, ha minél több kollégánknak nyílna lehetősége külföldi, anyanyelvi környezetben való nyelvtanulásra és jó gyakorlatok megismerésére az Európai Unió különböző országaiban. Úgy gondoljuk, hogy szakmai elismerésükhöz sokat tud hozzátenni egy-egy rövidebb, de tartalmas utazás, amely során az otthoni környezetből kicsi kiszakadva, új motivációk megszerzésére és új vagy másfajta módszerek megismerésére nyílik lehetőségük. Mindig nagyot tud lendíteni egy-egy ilyen mobilitás, hazatérve a disszemináció során mások is új lendületet tudnak kapni, illetve a környékbeli iskolákban tett látogatások során más kollégák is könnyebben bevonhatóak, ha első kézből hallják a tapasztalatokat és elhárul előlük az utolsó akadály is egy Erasmus programban való részvételtől, ami nem más, mint az ismeretlentől való félelem. Egyértelműen könnyebben vágnak bele egy önálló projektbe, ha van lehetőségük tapasztalt kollégákkal való konzultációra.
3. A befogadás, a sokszínűség és a tolerancia előmozdítása határokon átívelő csereprogramokban illetve rövid távú diákmobilitásokban való részvétel által.
Ha integrációról teszünk említést, akkor elsőre a legtöbbeknek az jut eszébe, hogy a jelenlegi háborús helyzetben mindennél fontosabb, hogy a gyerekek megtanulják befogadni az újonnan érkezett diákokat. Ez valóban így is van, de nem kevésbé fontos megtanulniuk egymás élethelyzetének megváltozását illetve a valamilyen hátránnyal küzdő diáktársaikkal szemben tanúsított toleranciát. Néhány ezzel kapcsolatos cikk elolvasása után jutottunk arra ez álláspontra, hogy ez a terület a mi iskolánkban és a későbbi disszemináció által a többi környékbeli iskola életében is elengedhetetlenül fontos. Az ún. „NESET” jelentés többek között levonja azt a következtetést, hogy nem elégséges egyszerűen összehozni a különböző hátterekből származó gyerekeket – az iskolai munkatársak és a diákok interkulturális kompetenciáinak a fejlesztése is szükséges. Jelenleg számos olyan európai kezdeményezés és projekt zajlik, melyek résztvevői aktívan törekszenek a befogadóbb iskolai oktatás kialakítására.
2023-1-HU01-KA121-SCH-000131962 Tanári mobilitások I.
Elnyert támogatás: 12.117 Euro
A programba 8 pedagógusunk jelentkezett, az elnyert támogatásnak és a leadott költségvetési pályázatnak megfelelően 7 fő mobilitása valósulhatott meg az akkreditációs folyamatunk első évében.
Beszámolók (a linkre kattintva olvashatóak):
Szente Éva, iskolapszichológus
Érzelmi intelligencia eszközei a trauma megértésében és kezelésében Olaszország, Róma 2024. május 6-11.
Rebe- Bodnár Zita, zenetanár
Angol nyelvi kurzus Olaszország, Firenze 2024.május 06-10.
Nagy Edina, tanító, logopédus
Szociális és emocionális tanulás a sikeres iskoláért Olaszország, Firenze 2023. 10.30-11.05.
Botzheim Barbara, tanító
Nyelvi és módszertani kurzus német nyelven Németország, Lindau 2024.04.22-26.
Fülöp Kriztina, pedagógiai asszisztens
Test-elme-természet Spanyolország, Alicante 2024. április 29-május 3.
Takács Orsolya, német tanár, főigazgató-helyettes
Fenntarthatóság az oktatásban: klímaváltozás és globális állampolgárság Spanyolország, Valencia 2024. május 18-25.
Lévai-Tóth Zsuzsanna, angol tanár, főigazgató
Forradalmi oktatási módszerek: VR, AI, 3D Spanyolország, Valencia 2024. május 18-25.
------/////------
2023-1-HU01-KA121-SCH-000131962 Accredited projects for mobility of learners and staff in school education
Our school recently completed the first stage of our Erasmus+ accreditation with a successful teacher mobility initiative. Seven of our teachers had the unique opportunity to attend specialized training courses focused on methodology and language acquisition in target countries including Spain, Italy, and Germany. This experience allowed them to improve their digital skills and language proficiency, while also building meaningful international relationships with fellow educators from across Europe. The cultural immersion at each location enriched their professional development, broadening their global perspectives. This stage of our Erasmus+ programme was funded with a total grant of €12,117, enabling these valuable exchanges and collaborative growth for our team.
Courses:
Botzheim Barbara (elementary school teacher): Language and Methodology
Fülöp Krisztina (educational assastant): Body-Mind-Nature Connection
Lévai-Tóth Zsuzsanna (English teacher, principal): Transforming Education: Integrating AI, AR, VR, and 3D Printing for Effective Learning
Nagy Edina (elementary school teacher): Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools
Rebe-Bodnár Zita (music teacher): English for School Administration and Non-Teaching Staff
Szente Éva (psychologist): Emotional Intelligence Tools to Understand and Respond to Trauma
Takács Orsolya (German teacher, vice-principal): Teaching for a Sustainable World: Climate Change and Global Citizenship
2024-1-HU01-KA121-SCH-000225961 Accredited projects for mobility of learners and staff in school education (Diák mobilitások)
Elnyert támogatás: 19.329 Euro
Téma: Iskolai tanulók csoportos mobilitása (18 fő)
FCA-KP-1-2021/4-001004 Községi családi nap-közösségépítés a pandémia után
Forrás: https://dbiskola.hu/alapitvanyi-palyazatok/
A Dunabogdányi Iskoláért Alapítvány
köszönettel fogadja az adóbevallások során felajánlott 1%-ot
Adószám: 18216970-1-13